پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
کد خبر: 352547
۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
موزه

حوزه/ موزه «فقه و زندگی» با هدف آموزش غیرمستقیم احکام دینی در زمینه های گوناگون افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شامگاه پنجشنبه آئین افتتاحیه موزه «فقه و زندگی» وابسته به موسسه موضوع شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، حجج اسلام والمسلمین نواب مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه، فلاح زاده رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی و حوزوی استان در محل این موزه برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده با اشاره به اینکه موزه فقه و زندگی در آینده به یکی از مراکز مهم بازدیدشونده مذهبی تبدیل خواهد شد، گفت: این موزه برای آشنایی مخاطبان با معارف دینی به خصوص احکام فقهی و انتقال فرهنگ دینی به دنیا ایجاد شد.  

وی با ابراز امیدواری از اینکه فضای وسیع تری برای نمایش اشیا فراهم شود، گفت:  درصد بالایی از اشیای این موزه از سوی اشخاص اهدا شده است.

در ادامه آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه تاسیس موزه فقه و زندگی موجب آشنایی مردم با موارد مبتلابه می شود، اظهار داشت: باید محیط وسیع تری برای این موزه درنظر گرفته شود که مردم از قم و شهرهای دیگر بتوانند از این مجموعه بازدید کرده و احکام برای آن ها تبیین شود.

وی افزود: موزه فقه و زندگی مسیری برای دستیابی به موضوعاتی است که دارای حکم فقهی می باشند.

خاطرنشان می شود در پایان این مراسم از دو اثر جديد موسسه موضوع شناسی با عناوین «كتاب غاية التعديل فی معرفة الاوزان و المكاييل» و «كتاب و نرم افزار اطلس فقهي پرندگان ايران» رونمايی صورت گرفت.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha